Verslag van de herfstrit:De 2e tocht (herfstrit) vond plaats op 6 november 2016. De auteur vertrok om 08.30 uur 's ochtends van huis in Noord-West Nederland om er zeker van te zijn dat hij op tijd in Reeuwijk zou arriveren voor de monstering. Toen de auteur vertrok regende het al pijpenstelen (en natuurlijk ook veel water). Vlak voor aankomst in Reeuwijk klaarde het een beetje op en verscheen er een dubbele regenboog aan de hemel, dacht de auteur; dit moest een teken zijn voor goed weer voor de rest van de dag (ondanks dat alle weer-apps het tegenovergestelde hadden aangegeven). Door alle wegwerkzaamheden en afgesloten wegen arriveerde de auteur om 10.01 uur (één minuut te laat) en de andere offshore-bikers stonden al buiten het restaurant te wachten. Het was geen verrassing dat de "oude" groep zich had verzameld (Jan, Teun en Rein). Met "oud" wordt dezelfde groep bedoeld als de eerste rit (niet leeftijdsgebonden). We gingen naar binnen voor een kopje koffie met appeltaart maar kwamen erachter dat de appeltaart nog in de oven stond en er werd snel een alternatief besteld. Teun bereidde de route voor en ging voorop en ik moet toegeven dat de route prachtig was. Alleen door de weers- en wegomstandigheden (regen, bladeren op de weg, gruis op de weg en hier en daar wat koeienstront) was alertheid van de chauffeurs vereist. Het eerste deel van de rit ging langs waterwegen over leuke kleine weggetjes via Driebruggen, Woerden, Nieuwebrug, de Meije en daarna een koffiestop in Bodegraven in een oude windmolen die was omgebouwd tot bierbrouwerij. In de molen hadden we even de tijd om op temperatuur te komen met de houtkachel in de hoek (zie foto). Na de koffie in de molen kwam Teun nog wat wegversperringen, zondagsmarkt en andere verboden toegang-borden tegen op zijn route, maar Teun besloot dat als zijn navigatiecomputer je de richting aangeeft, je daar niet van af moet wijken. We reden dus door afgesloten wegen voor bouwwerkzaamheden, verboden inrijstraten en een zondagsmarkt waar de verkopers en de klanten van de markt erg verbaasd keken dat er 4 motoren door hun (tot dan toe) rustige markt reden. De rest van de rit via Zwammerdam, Nieuweveen, Amstelhoek, Uithoorn en Vinkeveen bracht ons naar Baambrugge waar de lunch gepland was, zie buitenfoto. Door het weer en de wegomstandigheden waren we iets te laat (ongeveer 1,5 uur) voor de reservering. Ik moet toegeven dat we ook wat andere vertragingen hadden; Cees besloot om te stoppen om onderweg te plassen na 10 km met gekruiste benen te hebben gereden om een natte broek aan de binnenkant te vermijden, maar de rest zag zijn signaal niet en Rein (als een echte Field Engineer) besloot om zijn versnellingspook op het asfalt aan te passen. Perfecte pirouette trouwens, Rein.Tijdens de lunch in Baambrugge besloten we om het voor gezien te houden en iedereen ging richting huis. Dankzij de die-hards hadden we weer een succesvolle rit met offshore-bikers in marginaal weer. Ik hoop dat we de volgende keer ook andere gezichten zien tijdens het verzamelen voor de volgende rit.